NemID nøgleapp downloadet 1.500.000 gange

Publiceret 08-02-2019

Danskerne har i den grad taget NemID nøgleappen til sig. 1.500.000 gange er den nu blevet downloadet. Det giver altså endnu flere mulighed for at lægge NemID papkortet i skuffen og bruge en app i stedet. Og det er sket i løbet af bare otte måneder.

"Det er fantastisk, at så mange danskere nu har NemID nøgleappen. Og vi ved fra tidligere undersøgelser, at brugerne er utrolig tilfredse med den. Sidste år var den den mest downloadede app her hjemme. Det, håber vi, fortsætter i år. Til gavn for alle," siger Michael Busk-Jepsen, digitaliseringsdirektør i Finans Danmark

”Vi er rigtig glade for så høj tilslutning til NemID nøgleappen. Vi kan også se, at nøgleapp-brugerne bruger deres NemID mere end dem med almindeligt nøglekort. Vi er glade for i samarbejde med bankerne at have gjort brugen af NemID nemmere til gavn for brugerne”, lyder det fra Adam Lebech, vicedirektør i Digitaliseringsstyrelsen.

NemID nøgleapp kan bruges alle de steder, hvor man normalt bruger sit NemID nøglekort. Den giver adgang til blandt andet netbank, til offentlige hjemmesider såsom borger.dk, sundhed.dk og til private aktørers hjemmesider, fx fagforening eller a-kasse.

NemID nøgleapp er et samarbejde mellem Digitaliseringsstyrelsen og bankernes interesseorganisation Finans Danmark.

• NemID nøgleapp virker til iPhone og Android
  • Nøgleappen kan bruges alle de steder, hvor man i dag bruger nøglekortet - for eksempel til at tjekke netbank, benytte borger.dk eller handle på nettet
  • Fem millioner danskere har NemID, som de hver måned bruger 65 millioner gange
  • Finans Danmark og Digitaliseringsstyrelsen står bag NemID nøgleapp på vegne af bankerne og den offentlige sektor. E-nettet er leverandør på appen, og Nets på infrastrukturen